Usch!

2008-11-02 @ 16:45:23
Jag bara orkar inte. Och jag vet inte vad jag ska göra.

Jag har då nationella provet i svenska, muntligt, på tisdag förmiddag. Jag ska hålla ett ca 5 minuters långt tal (i mitt fall om klimatförändringarna, och hur vi, jordens befolkning, står i frågan). Och jag har skrivit en bit som tar ungefär... 45 sekunder att säga. Så jag har 4 minuter och 15 sekunder till att hitta på något att säga. Det är egentligen ganska lätt, men det står helt still i hela skallen. Och jag vill bli klar ikväll, för imorgon har jag ingen tid alls. Jag har ett par timmar mellan skolan och kören, men där vill jag ju bara träna på talet, jag ska ju läsa så lite innantill som möjligt. Jag blir galen på mig själv.

Har ni något jag tycker att jag borde ta upp? Har ni några idéer på synvinklar och aspekter som jag kan nämna? Har ni förslag, så tveka inte! Skriv en rad, jag uppskattar det!

Kärlek på er

Skriv nåt fint
Skrevs av: Katinka

Ja kan skicka typ 10 uppsatser till dig i det ämnet om du vill, men då blir du nog överinformerad, hahaha... Men du kan ju nämna nåt om att många nog är för bekväma för att orka ta tag i miljöproblemen. Det går liksom förre på nåt sätt att man själv har det bra. De är ju därför folk envisas med att ta bil överallt. :P lycka till sweetie. Haru nån fråga så säg till, har skrivit relativt mkt i ämnet :P

2008-11-02 @ 20:02:32

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com