28 oktober

2008-10-28 @ 17:16:27
Jag upptäckte att jag inte skrivit på ett par dagar nu. Jag har väl helt enkelt inte haft så mycket att skriva. Men jag kände nu för att bara sätta mig och skriva lite. Om vad? Ingen aning, men det märker vi. Förhoppningsvis står ni ut.

Höstlov ja.. Av någon anledning känns det inte så överdrivet skönt. Jag skulle just nu hellre bara vilja bli av med allting. Jag har en del att göra. Svenska rester, skriva manus för talet inför nationella proven i svenska, läsa ut en bok. Jag borde tagit en tunnare. Borde jag inte känna mig själv vid det här laget, och veta att jag inte orkar läsa så mycket? Men jag får väl försöka.. Och jag borde förbereda mig inför mitt terminsuppspel. Det känns helt onödigt att ha det. Jag känner absolut inte att jag får någonting utav det. Den lilla konstruktiva kritik jag får är sådant jag redan hört massvis med gånger förut. Och jag tacklar det ju, på mitt vis, så det hjälper mig inte att höra samma sak om och om igen, då känns det snarare som att det jag försöker med inte hjälper. Men jag får oftast inte så mycket kritik på terminsuppspelet. Alltså är det bara ett slöseri med tid och nerver, för min del.

Jag har tänkt att jag ska plugga lite idag, men det har inte blivit av. Jag har inte orkat, eller kännt mig motiverad. Men jag får väl göra det imorgon. Imorgon, torsdag och söndag är i princip de dagar jag har kvar att plugga på, så jag borde verkligen sätta igång. Speciellt med läsandet och manuset. Eller med allting egentligen, då jag själv sitter och säger att jag bara vill få allting gjort. Jag är nog lite av en hycklare, när jag tänker efter. Men det är så med mycket här i livet; lättare sagt än gjort. Huvudsaken är att man inte slutar försöka.


Såå, vad har ni för er nu då? Lov? Eller jobbar ni? Har ni tagit en semester någonstans? Eller tar ni helt enkelt en dag i taget? Jag hoppas i alla fall innerligt att ni har det bra och trivs med livet!

Och det här har absolut ingenting att göra med något av det jag skrivit, men i alla fall. Jag har haft en låt på hjärnan ganska länga nu. Beyoncé. Jag lyssnar inte Alls på henne i vanliga fall, men av någon anledning har denna fastnat hos mig. Jag antar att den är ganska melodisk av sig. Dessutom är den inte så typisk Beyoncé. Det kanske är därför jag gillar den? Det där lät fel, men det ska vara en positiv sak. :)






Oh hurrni förresten. Jag tror jag ska ta och byta rum. Jag sover för tillfället i min brors gamla rum, för att se om det är bättre för mig. Det rum jag har nu är så himla kallt. Och det känns bra, även om det är svårt att avgöra med typ inga möbler och ingen taklampa. Men det är varmare, och det känns bra, med tanke på att jag är en sån fryslort.  Haha, men vi får se hur det blir. Jag ska i vilket fall få göra om mitt rum, och jag har stora planer. Och jag hoppas att det blir finemang.

Men nu ska jag gå och försöka hitta på något mer vettigt, kanske rent av börja plugga. Jag är skeptisk, men vi får se. Ta hand om er så länge! Massvis med kärlek till er

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com