Snart kör

2008-10-20 @ 15:45:18
Eller snart och snart. Jag ska åka om två timmar ungefär. Ja, för er som inte vet det går jag och sjunger i en kör (sångfågel som jag är. Eller sångkråka, det beror på vad man själv tycker, haha). En goseplkör, för att vara exakt. Eller... 'Du Kan Sjunga Gospel' heter själva kören, och det är mer allsångskör än någonting annat (vi är ungefär 800 pers...). Alla som vill sjunga kan vara med, även om man är så där underbart tondöv. Det är glädjen att få sjunga som kören fokuserar på. Det gillar jag, det är nog därför jag går. Annars kunde jag lika väl gå på någon annan kör.

Men hur som.. Varje termin så har vi i alla fall en konsert. Och på vissa låtar så får några lyckliga, framlottade solister sjunga, ja, solo! Och denna termin har jag haft tur! Jag ska sjunga solo! Jag ska sjunga antagligen en värs eller så på låten Walking in Memphis. Sjukt bra låt. Jag hoppas bara jag får köra sista versen. Den är skönast, mer kräm och attityd, haha, just the way I like it.

Så jag sitter här och repar låten, lyssnar om och om igen för att få in det i huvudet. Jag hoppas, och tror att det kommer gå bra ikväll. Man får bara göra det bästa utav det. Ni lär nog få veta hur det gått. Men ni kan ju alltid hålla tummarna för mig, bara för säkerhets skull! :D

Skriv nåt fint
Skrevs av: Katinka

hahaha, du är lätt en sångkråka! Fast en väldigt söt å fin sjungande sådan ;) <3

2008-10-21 @ 18:43:42

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com