Walking in Memphis

2008-10-20 @ 22:12:18
Tillbaka från kören, med ett glatt leende på läpparna därtill! Det gick otroligt bra på kören och man blir så himla glad av att vara där. Stämningen, musiken, och körledaren Gabriel Forss. Han är en otroligt musikalt begåvad man, säker på sin sak, och vet verkligen vad han pratar om, samtidigt som han kan få en att känna sig minst lika duktig. Även fast man självklart inte är det. Men hans energi, glädje och folkkärlek går inte att slänga över axeln.

Åter till repet, som jag vill berätta mer om. Vi fyra som har soloroller i låten Walking in Memphis sjöng tillsammans, första versen. Då jag verkade vara den enda som hade någorlunda koll på fraseringen (vilket är förbaskat svårt, jag blev nästan förvånad av mig själv), så utsåg Gabriel mig till att sjunga den. Och jag blev den enda som sjunger en vers helt solo! Dra mig baklänges liksom! Och Gabriel verkade tycka jag gjorde det bra! Vilket uppskattas! När en sån människa som kan och vet så mycket om musik och sång, tycker att det man gör är bra, klart som FAN att man blir glad! Så jag är glad, haha :D

Vill även be om ursäkt för att jag var en sådan genomdryg bitch igår, speciellt på kvällen. Mitt psyke mår inget bra, och mina humörsvängningar är inte att leka med. Ska försöka bättra mig, självklart. Men jag ber ändå om ursäkt, har haft så otroligt dåligt samvete, får det varenda gång. Det här funkar inte längre. Ta mig i örat om så krävs, klappa till mig! Bara jag rycker upp mig, för snart går jag in i väggen.

Men då är det ju tur att jag får såna här lyckopiller som kören att vända mig till! Och mina vänner självklart, även om jag ibland sårar dem, för att jag, rent ut sagt, är dum i huvudet och tänker oklart. I'll do my best to stop.
Älskar er, ni vet vilka ni är, tvivla aldrig!

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com