Alla jävlars dag?

2009-02-14 @ 19:17:41
Det är så jag brukar känna i vanliga fall. Ni vet, när man tar en tur på stan, och varenda människa ser så där lyckliga ut. De bär omkring på små presenter som de ska ge till sina respektive. I vanliga fall brukar jag utstöta ett deprimerat "Jag hatar Alla Hjärtans Dag..!" Och av en enkel anledning; Jag har varit avundsjuk. Och jag är ju en sån där romantisk jävel, som också vill bli uppvaktad. Klart som sjutton man blir avis.

I år rör det mig inte i ryggen. Jag har haft en riktigt trevlig Alla Hjärtans Dag. Nej, jag har inte haft nån dejt. Nej, jag har inte fått nån ros, eller någon annan gullighet. Jag har rått om mig själv. Jag har shoppat, köpt choklad och ansiktsmask och jag är ensam hemma. Och det enda jag bryr mig om just nu är MIG. Jag har ju tydligen ingen respektive att ägna Alla Hjärtans Dag åt. Men för en gångs skull så känns det inte trist, utan tvärtom; mer tid åt mig! Låter egocentriskt, men är det någon dag singlar får bry sig om sig själva är det väl ändå idag? Just det, och det har jag gjort!

Självklart önskar jag alla ni som faktiskt har en respektive all lycka i framtiden, och en underbar fortsättning på kvällen, för det förtjänar Ni, precis som Jag förtjänar att få unna mig lite. Det är inte ofta jag gör det.

Såå. Jag har shoppat alltså. Nyfikna på vad? Inte..? Jag är egocentrisk idag, och skiter faktiskt i vilket, vill ni inte titta på bilderna är det bara att blunda, eller klicka sig härifrån. Men då kanske ni missar något! :)

Tunika från Indiska, 199 kr.

Handväska från H&M, 129 kr.


"Flickan som inte fick finnas" (av Ethel G. Ericsson),
"Landet bortom haven" (av Tamara McKinley) från Bokia, 69 kr/st.


Jag ska inom kort ägna mig åt mer egocentriska saker, och även titta på Melodifestivalen. Men ni får ha det så ljuvligt så länge, så här på alla hjärtans dag!

Hjärtligaste hälsningar

Skriv nåt fint
Skrevs av: Helene

1, fan vad mysigt med en hel dag åt sig själv!

2, snyggaste tunikan ju!

3, böckerna ser mer än intressanta ut... jag är in need of a good book lixom...



pussss

2009-02-14 @ 22:31:05

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com