Människan är inget innedjur!

2009-01-16 @ 14:02:34
Halva januari har gått, solen skiner och stannar faktiskt uppe till i alla fall tre på eftermiddagen, och går upp hyfsat tidigt på morgnarna. Tiden går fort! Och det känns så skönt, men jag är ändå smått panikslagen. Jag har kommet ingenstans med mitt projektarbete, jag vet inte ens vad och hur jag ska göra. Jag känner mig totalt pank, med tanke på att det är massa studentsaker och busskort som ska betalas, plus att min bästaste bästis fyller myndig i början av mars! Det måste man ju lägga lite cash på! Så det är en bitterljuv känsla inom mig. Men idag skiner solen, så då är jag glad!

Och igår var jag och dansade med MaryMary, och jag tyckte det var skitkul! Jag har inte dansat på jättejättelänge, och jag brinner verkligen för det. Högst på tiden var det också! Jag har märkt att jag har dålig kondis, dålig uthållighet, dålig balans, dålig koordinationsförmåga och är läskigt stel. Allt det där hade jag åtminstone LITE under kontroll på förut. Sen slutade jag dansa, och way down gick det!

Men det ska ju åtgärdas! Så det lär väl bli dans på torsdagar så ofta jag hinner, och nu när solen börjar titta fram mer och mer, och temperaturen börjar våga sig uppåt (även fast termometern visade -10 imorse) så lär jag försöka ta mig ut och jogga oftare också. Jag ska försöka ta som vana att ut och jogga eller powerwalka minst 2 dagar i veckan, och ha dansen 1 kväll i veckan. Jag tycker ju så mycket om att röra på mig, och jag personligen känner mig så himla mycket fräschare om jag är ute och rör på mig. Inte bara för träningens principer, utan just för att man får luft, och man får energi från solen, och kroppen mår bra och så. Vi människor är ju faktiskt byggda för att röra på oss, då får vi ta vara på det!

Hoppas ni har hand om er, ciao!

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com