Datorproblem.

2009-10-02 @ 15:56:32
Min dator har dött. Totalt. Den fungerade alldeles utmärkt fram till för några dagar sedan. Då ville den inte vakna till liv alls. Jag tror att det är batteriet som har gått sönder (har ju en bärbar dator), det har varit lite kasst på sistone. Man kan tydligen överanvända batteriet. Det hade ju varit väldigt trevlig om någon berättat. Jag förstår också att batterier förbrukas, men borde man inte få något slags tips på hur man ska göra för att det ska hålla så länge som möjligt? Nåväl, inte så mycket att göra åt, det är ju som det är! Men jag hoppas att min brors kompis kan hjälpa mig, han är tydligen bra datorkunnig. Jag har ingen lust att skicka iväg min dator i tre veckor på service om han kan hjälpa mig. Så jag håller tummarna!

Men trots allt det här tycker jag att det är lite skönt att inte ha en dator. Man kopplar av lite, känner ingen press, och får tid till annat. Jag har till exempel gått igenom varenda liten penna jag har, för att se om det är något att spara. Jag har en del pennor. Och ni anar inte hur mycket jag broderat! Jag har hittat gamla broderier, som jag tagit upp igen. Riktigt kul, lagom pyssligt och avslappnande. :)

Nackdel med att inte ha en välfungerande dator är att de där sakerna som är så mycket lättare på datorn, blir plötsligt väldigt komplicerade. Att till exempel kolla efter jobb på Platsbanken blir som att leta efter liv på månen, ungefär. Familjens stationära dator fungerar, men den klagar på ungefär allt, så det går inte undan. Men man får vara glad för det lilla i alla fall!


Jag håller nog dessutom på att bli förkyld. Är täppt i näsan och det kliar retligt i halsen. Känner mig hyfsat pigg och feberfri, men det retar ändå. Hur mår ni? Har höstens baciller klamrat sig fast på er? Eller har den kyliga luften totalt renat er?

Jag hoppas ni mår bra!
Varma kramar

Skriv nåt fint
Skrevs av: Linnéa

Du är söt!

2009-10-04 @ 16:52:38

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com