Ekonomiskt, minst sagt!

2010-12-17 @ 12:47:59
Ni vet hur vissa kan köpa ett plagg för tusentals kronor? Som min bror, t ex. Vägrar köpa ett par jeans som kostar mindre än 900 kr. Anledningen låter något i stil med "Kostar jeans mindre än 800 kr är det ingen bra kvalitet", och efter ett par månader har han ändå slitit ut dem till den grad att han inte kan använda dem. Ovärt, säger jag.

Jag å andra sidan, får ekonomisk ångest av att köpa klädesplagg som kostar över 200 kr. Ibland unnar jag mig, så klart! Men fy så det svider.

Men igår lyckades jag med ett riktigt kap! 2 par jeans, 3 par trosor och två nagellack. Allt detta - 575 kr. Jag är nöjd i alla fall! Det enda som jag tyckte var lite komiskt var att det var helt olika passform på jeansen. St 40 i det ena paret, st 36 i det andra. En storleks skillnad hade jag fattat, men så pass? Men jag klagar inte, känns skönt att kunna säga "st 36" och prata om sina egna jeans. ;)

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com