Nagelbitare vs. Street-smarta busschaffisar.

2010-12-02 @ 14:35:41
Att bita på naglarna är som tunga droger - gör det bara inte! Jag vet att det finns ett helt gäng med folk som biter på naglarna, men med risk för att låta riktigt dryg och elak måste jag bara säga att det är jätteäckligt. Och det finns ett fåtal saker som får mig att verkligen känna mig så äcklad, och förutom blodpudding är nagelbitande ett av dem. Jag klarar verkligen inte av att se folk stå på tunnelbanan och bita på naglarna. Det är som en trafikolycka - det är hemskt, men man kan inte se bort. Så istället sitter jag där och stirrar med avsmak.

Först och främst; se på dina händerna. Se på fingrarna. Där sitter naglar. Hårda saker som det samlas smuts under. Väljer du därefter att sätta dessa i munnen och gnaga på dem? Fy FAN, säger jag bara.
Och inte bara för att det är allmänt äckligt, utan tänk även att du går på stan. Du kollar kanske i lite affärer, tar på handtag och andra saker som hundratals andra tagit på, åker rulltrappa, tar på samma räcke som alla andra. Du ställer dig på tunnelbanan, kanske tar dina redan smutsiga händer och tar tag i en stång som Gud vet hur många människor har hållt i, för att inte tappa balansen. Sen stoppar du dina äckliga fingrar i munnen, för att sedan föra dina egna eventuella baciller vidare till nästa trappräcke! Blä! Och till råga på allt förstör man ju nagelbanden som en tokig.

Okej, fine, jag "fattar inte hur det är att ha ovanan". Sant, det gör jag inte. Men jag kan fortfarande tycka det är äckligt. Så bit ni på era naglar, gör det. Bara jag slipper se!


Moving on....


Ni vet när man ställer sig vid Gullmarsplan, eller någon annan stor knutpunkt, där många människor ställer sig och väntar på samma buss? Köerna blir snabbt längre, och bussen kommer inte. En minut till avgång och DÄR kommer bussen. Man vet att det kommer ta minst fem minuter innan alla kommit på plats och bussen åker. Så när chaufförern kör fram, öppnar alla dörrar och ropar ut att "Det går bra att gå på där bak!", då känner man sig lite så där extra lyckligt lottad som får åka med en så smart chaffis. Känns desto mer tacksamt när dagstemperaturen ligger ner mot -10 grader.


Slutsatsen är alltså följande:

Nagelbitare - Busschaffis, 0 - 1

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com