Tis 26 april

2011-04-26 @ 12:10:37
Drömmar är så himla beskrivande och intressant när man vet om att man oroar sig om saker. För att inte tala om ångestladdade. Och som man kan oroa sig.

Saker jag oroar mig över:
  • Att inte få något sommarjobb
  • Att inte komma in på folkhögskola
  • Att alla auditions ska krocka med varandra och med skolan och resten av mitt liv (dvs mitt kalas! :c )
  • Skolan
  • Resten av mitt liv (nej, inte riktigt. Men inte långt ifrån.)
Och inatt drömde jag att jag fick ett svar från jobbet jag sökte angående min intresseanmälan. På brevet jag fick stod de att "Vi har tagit emot din intresseanmälan. Men det var ett väldigt konstigt brev. Varken grammatik eller vokabulär var på sin plats. Och inte minst är du väldigt sent ute. Trots att vi känner dig så verkar du konstig, och bör inte räkna med att få jobb hos oss."

Ungefär. När drömmen bubblar vidare så bara förstörs allting på en gång. Allting krockar, ingenting blir som jag vill och mamma skäller på mig för att jag är oduglig och när hösten kommer sitter jag hos Arbetsförmedlingen och får skäll för att jag inte gjort något vettigt sedan jag var där sist.

Tack och lov vaknar jag efter det. Men sugigaste drömmen på länge.

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com