Det där med framtiden...

2011-02-08 @ 17:06:36
Vilken ångest jag har. Jag har visserligen bestämt mig för att jag ska söka musik-/musikteaterutbildningar på folkhögskola till hösten. För det är ju det enda jag vill göra. Jag har suttit flera gånger och tänkt "Okej. Men om jag inte ska hålla på med musik. Vad ska jag göra då? Vad tycker jag är kul? ... Nej.. Inget.."
Så varför har jag inte sökt vidare innan? Äntligen börjar jag ta mitt förnuft till fånga. Och med det följer framtidsångesten, så klart. Jag vill så gärna, men jag blir så nervös, bara av att tänka på att söka.

Och det är ju inte bara att skicka in papper och hoppas på att man blir antagen. Nej, det är ju auditions och grejor. Och det gör mig så rädd. För sedan jag tog studenten så har jag verkligen kunnat känna hur t ex min sångtekning bara har dalat, och med det mitt musikaliska självförtroende. Det kan hända att jag tycker att det låter värre än det egentligen gör, men jag vet att jag har tappat teknik, för det känns verkligen inte bra. Och det är det värsta. Det ska ju kännas bra.

Men hittills har jag bara samlat mod till att ladda ner ansökningblanketter. Så det är ju tur att jag har till början av april på mig att skicka in dem, för nu behöver jag bara mod till att skriva ut dem, fylla i dem och posta iväg dem.
Men... "I'm must take the baby steps, till I'm full grown", som Fergie sjunger. Så länge det händer nånting över huvud taget.

Och det här är bara ångesten av att söka. Tänk om jag kommer in, tänk om jag måste flytta, tänk om jag måste ta studielån? Eller ännu värre; Tänk om jag inte kommer in? What the crap gör jag då mitt med redan händelselösa liv?

Och jag önskar så hjärtligt att jag inte tänkte på det här dygnet runt, varje dag. Men det gör jag, och det är skitjobbigt. Jag ska försöka att inte tjata sönder mig om det bara.

Skriv nåt fint
Skrevs av: Simone

Jag vet att vi redan pratat om detta men vill ändå bara säga; du vet att du inte är ensam om all denna framtidsångest! Om det kan vara till ngn tröst? Love you <3

2011-02-10 @ 22:14:51
URL: http://http://nyfikenunderbar.blogspot.com/

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com