Men DU kan vara underkänd!

2011-01-14 @ 14:11:51
Har inte uppdaterat på några dagar, men nu ska ni få en uppdatering! En arg sådan! För jag är arg, och jag måste skriva av mig.

Så här är det: Jag har haft fyra delkurser i spanskan, och jag måste ha ett godkänt betyg i samtliga delkurser för att betyg i hela kursen. Men jag har inte fått betyg i en av delkurserna. Och det är en lärare jag inte ens hört ifrån ang min uppgift jag lämnade in. Så jag tänkte att jag skulle höra efter hur det låg till. Min syster var dock i skolan och hann före mig.

Det visar sig att min lärare gett mig underkänt på uppgiften. Först och främst fattar jag inte varför, jag gjorde det jag skulle. Och jag lämnade in den lite sent, men det var det en hel drös av människor som också gjorde, som fått betyg, så det känns inte troligt att det är anledningen. Så vad fan är fel?

Men jag kan ta en underkänd uppgift, nemas problemas. Det som gör mig fly förbannad är att jag hade gärna velat VETA det! Då hade jag kunnat göra nån kompletterande uppgift för en månad sen. Men nej, nu har min lärare åkt utomlands och mailar man och undrar, får man ungefär svaret "Jag är utomlands, så jag minns inte vad du fick för betyg, och vad du skrev". Så hur ska han kunna säga vad jag ska göra då? Så vad ska jag göra?

Jag har tillräckligt med poäng för att få CSN i alla fall, och det är det viktigaste. Men mina alternativ ser ut så här;
- Antingen gör jag en kompletterande uppgift (hur jag nu ska gå tillväga för att lyckas få reda på vad jag ska göra), och lägger ner massa massa massa ork och energi, som jag har inte har, på det.
- Eller så skiter jag i det hela. Då får jag inget betyg i delkursen, och inget samlat betyg för hela kursen. Och då känns det som om all energi och ork jag lagt ner på den delkursen (och i min ilska känns det som - hela kursen) har varit helt jäkla förgäves.

Vad jag än beslutar kommer jag känna mig trött, slut och ledsen ett tag. Troligast är dock att jag skiter i det hela. Jag lär inte ha någon jätteanvändning för mitt spanskabetyg i framtiden. Och skulle jag det har jag ju ändå tre delkurser som jag har betyg i.

Men sånt här gör en ändå så less. Jag hatar folk med dålig framförhållning. Jag fick underkänt, så jag förtjänar inte att veta det, eller vadå? Vad fan, säger jag bara.

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com