Fre 30 mars - Att vara hemlös eller att home is where the heart is?

2012-03-30 @ 22:23:28
Tja tja bloggen!

Förra helgen var ju lilla fina Simone här och hälsade på. Och hej och hå vad trevligt det var att få så fint besök. Det var skönt och samtidigt riktigt jäkla konstigt att låta mina två världar krocka. För det blir ingenting annat än en kulturkrock, en rejäl sådan. Jag visste inte riktigt hur jag skulle förhålla mig till allt, eller vart jag skulle vända mig i alla situationer. Men jag hoppas att Simone hade det bra i alla fall. Jag tyckte det var väldigt trevligt. 

Men jag tycker det är fascinerande att saker och ting kan kännas så naturliga, tills två olika delar av sitt liv möts och då märker man att allting, inklusive en själv, är så mycket mer annorlunda än man någonsin kunnat tro. Men jag har insett att mycket hos mig har ändrats sen jag flyttade till Markaryd (ja, det här är ett sånt slags inlägg). Jag har blivit lugnare och tryggare i mig själv, jag förlitar mig mer på livet och ödet och min egen förmåga att ändra min framtid, och jag har träffat människor som fått mig att vilja bli så mycket mer än jag varit. Men det jag insett mest av allt är att jag nog lämnat Stockholm bakom mig. Förutom mina vänner, varav flera ändå numera bor på annan ort, och min familj känner jag att jag inte har så mycket i Stockholm att göra längre. Det är inte mycket som drar mig dit, och mitt intresse för att bo där resten av livet, eller ens över huvud taget har minskat drastiskt. Men jag vet hur det är  och är medveten om att allting kan förändras, det kanske slutar med att det är där jag lever tills jag dör. Men det är ännu en sådan där sak som jag låter framtiden avgöra. Jag kan inte kontrollera någonting just nu. Och det är en ganska skön känsla. Just nu vill jag bara vara med folk som gör mig lycklig och göra någonting som gör mig lycklig. 

Men på tal om hemma så har jag faktiskt haft lite hemlängtan. Nej, jag har haft småskrutts-längtan. Med andra ord har jag saknat mina syskonbarn. Jag har saknat dem så mycket att när jag helt random fått ett mms från mor eller syster med en bild på ett litet skrutt så har jag börjat gråta. Jag saknar dem otroligt mycket, och vill så gärna busa, leka och mysa med dem. Men jag kommer med största sannolikhet inte träffa dem eller åka till Stockholm förrän i juni. Det är väldigt långt dit... Men oj, vad jag ska mysa med dem då! 

Men ska man säga något roligare kan jag berätta att jag tror jag har gått och börjat bli lite bortskämd! Jag känner mig i alla fall bortskämd. Inom loppet av en månad har jag fått en goseapa, en halsduk, ett par alldeles för dyra hängselshorts - som förövrigt är jättesöta och jag bara råälskar dem och jag väntar på finare väder, samt så många rosor att jag tappat räkningen. Jag känner mig i alla fall omtyckt. 

Och på tal om helt annat så tänker jag slänga upp en bild på mina bilder som jag har på min vägg, här i mitt rum! Det kanske inte syns vad som är på bilderna, men det är mina vänner och min familj, lite naturbilder och allt det där andra jag värderar i livet. Mest vänner och familj... Kärlek. Samt mina shorts. Heh.


Men den senaste bilden är nog den jag gillar mest också...: 


Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com