Täcket skyddar en från världen

2008-10-21 @ 17:57:28
Jag har, tydligen förgäves, försökt att hindra min katt från att lägga sig i min säng. Han fäller så otroligt mycket hår, jag vill helst ha det så långt bort det bara går. Men han är ju envis som en jag vet inte vad! Jag satt i rummet, då han kom in som om han inte alls förstår att jag inte vill ha honom där. Lugnt och smidigt hoppar han upp i sängen, och började göra sig till rätta för att sova ett tag. Då jag ställer mig upp och smått irriterat säger, mer till mig själv av någon anledning, att han inte får ligga där, ja då blir det en himla fart på katten! Han kommer upp på fötter och som en himla ål börjar han krypa in under täcket! Jag har aldrig sett honom göra så förut, och jag var tvungen att stanna upp bara för att skratta. Han vet mycket väl att han inte får, men han är så envis att han vet att man ger upp till slut. Och under tiden försöker han gömma sig under täcket. Ja, det kan han ju få försöka med om han känner för det. Det är inte direkt svårt att ta bort täcket.




Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com