Telefondrama.

2009-09-14 @ 21:01:07
Har jag berättat om min mobiltelefon? Inte det faktum att den är svart, har en liten rosa uggla på ryggen och är den bästa telefon jag någonsin haft. Nej, jag menar det om att den varit död i två veckor? Nej, det har jag nog inte. Så slå er ner, luta er tillbaka, och.. ja, jag tillåter er faktiskt att skratta, om ni finner det roande. Så här gick det till.

Jag hade precis varit och vandrat uppför Högdalstoppen med Helene, och skulle ta mig hem, för jag skulle hämta lite saker innan jag skulle in till stan. Så vi går till bussen, och jag ser precis baken på bussen när vi kommer dit. Nästa buss går om tjugo minuter, och just som jag sitter och väntar på bussen inser jag att jag kommer ha 10-15 minuter på mig att från bussen, hem, och tillbaka till bussen för att åka till stan. Stressigt värre.
Så när jag klivit av bussen hemma så skyndar jag mig in i porten, in i hissen. Och det är här det riktiga dramat börjar.

Jag står med mobilen i handen och höjde handen för att dra ut en hörlur ur örat. Helt plötsligt känner jag mobilen glida ur handen på mig, och jag känner hur hjärtat stannar på mig, precis då den slår i golvet på den uppåtstigande hissen. Alla bitar av mobilen faller isär. Och då är det någon som slår på slow motion-knappen. Jag ser batteriet fara över golvet, och leta sig ner på ett självmordsuppdrag, mellan hissgolvet och dörren. Jag står som förlamad innan jag hör hur batteriet slår i botten på hisschaktet. Fan.

Och jag vet att min stackars pappa, som alltid får motta onödiga telefonsamtal från mig när jag är upprörd, inte kunde göra något åt saken. Men ändå rusar jag in i lägenheten, och ringer ett "Pappa, jag får allvarligt talat spel!"-samtal till honom. Bara för att få skrika ut hur allting bara var åt skogen. Sen var jag ju tvungen att springa vidare. Utan mobil.

Så nu har min mobil varit död i två veckor. Har fått låna gammal mobil av mamma dock. Men det är inte samma sak. Den har hängt sig ofta, och jag har varit nära på att slå av skärmen flertalet gånger, då det är en viktelefon, och min ordinarie inte är det. Men nu, mina kära vänner, har jag köpt ett nytt batteri till min älskade mobil. Det kostade 400 kr, men det var hundralappen billigare än på alla andra ställen jag kollade på. Och det var ett originalbatteri. Ett ersättningsbatteri kostade 200 kr, men de hade då inte lika bra kvalité och kortare livslängd. Så jag tror det är värt det. För min mobil lever!

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com