Mån 11 april

2011-04-11 @ 22:26:29
Idag var jag i skolan för första gången på två veckor. Och jag kan säga att det var riktigt trögt att gå upp i morse. Snoozade, snoozade, snoozade, stängde av väckarklockan, somnade upp, vaknade, i princip ramlade ur sängen, satte mig vid frukostbordet och halvsov mig igenom frukosten. Fascinerande att jag kom i tid. Måndagar... usch.

Jag var även i Bagarmossen idag och övade på monologer inför antagningsproven på skolorna jag ska söka. Och jag tyckte inte det gick bra. Alls. Dels var jag oförberedd och kunde inte texten, och dels så är det där med teater inte min starka sida. Speciellt inte monologer! Har aldrig stått ensam och kört en monolog bara så där. Aldrig never ever, inte ens hemma i min ensamhet. Fy, det var riktigt jobbigt. Men jag hoppas på att jag greppar det snart. Eller att jag åtminstone lär mig texten, så jag slipper tänka på den.

Men men, imorgon ska jag ta och hälsa på min syster. Jag har lovat att köpa lite virksaker åt henne, så hon har något att göra på sjukan. Och sen ska jag typ.. fika. Tjohej!

Skriv nåt fint
Skrevs av: Katinka

Teater är visst din starka sida, jag tycker att du varit väldigt bra dem gånger jag sett dig göra sånt! Men förstår att monologer kan vara lite knepiga, lycka till! Saknar dig massa <3

2011-04-12 @ 21:21:29
URL: http://ninehundredmilesaway.blogg.se/

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com