Skärpning!

2011-01-19 @ 23:19:14
Jag börjar faktiskt bli lite orolig. Var har min hjärna tagit vägen?! Jag har ju varit allmänt klantig den senaste veckan, men idag har jag varit ännu klantigare! Tre gånger om, dessutom!

Klantighet nr 1: Sitter på tunnelbanan på väg till Universitetet. Tittar efter ett tag på tåget upp och tänker "Här ska jag av!" Skyndar mig av, ser en skylten med texten Tekniska Högskolan. Tänker fundersamt "Här går inte jag i skolan..." innan jag inser mitt misstag och diskret kliver tillbaka på tåget.
Klantighet nr 2: Sitter hemma och tänker att jag ska boka in mig på ett träningspass nästa onsdag på Friskis&Svettis. Scrollar ner till rätt dag, hittar ett pass, tänker "Toppen!". Loggar in, letar upp onsdag, bokar in mig. Sedan ska jag dubbelkolla så passets bokats, och där står sedan att passet inte går att avboka (vilket händer en timme innan passet börjar). Tänker att det här inte är bra, och inser plötsligt att jag bokat in mig på dagens pass! Ringer smått panikslaget till F&S och frågar hur jag gör. Jag vill ju inte ha en missad bokning! Så det gjordes en anteckning, och de tar bort den nästa gång jag kommer dit. Men ack, vad klantigt av mig!
Klantighet nr 3: Är på väg till kvällens teater. Kliver på bussen, åker till Gullmarsplan, kliver av i Gullmarsplan och stoppar ner handen i fickan för att ta upp busskortet för att gå mot tunnelbanan. Stannar plötsligt till. Hittar inte busskortet! Letar i ena fickan, andra fickan, väskan sju gånger om, sedan fickorna igen, sedan väskan. Börjar få panik för att sedan på måfå stoppa ner handen i tredje fickan, vilken jag aldrig använder, och hittar till mig förvåning och lättnad mitt busskort.

Snälla, säg mig, vart har jag skallen?! Jag börjar bli lite trött på mina egna misstag. Men jag är i alla fall glad över att jag har så pass mycket hjärna med mig så jag upptäckt mina misstag snabbt! Det gör det lite lättare att skratta bort det hela.

Skriv nåt fint
Skrevs av: Simone

Tänkte att jag borde kommentera dina inlägg någon gång oxå, du är ju så bra på att göra det i min (& Linnéa)blogg. Men attans vad jobbigt:P. Men du ska veta att halva min hjärna sover typ konstant efter julledigheten... har bl.a försovit mig 2 gånger på 2 veckor och jag är verkligen inte den som brukar göra det(som jag sa till dig i söndags). Nu kan det väl bara bli bättre, eller?!

2011-01-20 @ 22:27:52
URL: http://nyfikenunderbar.blogspot.com/

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com