Tors 15 september

2011-09-15 @ 12:52:14
Idag är det exakt en månad sedan jag kom till Markaryd. Det känns dock som om man har varit här betydligt längre.

Idag har vi haft redovisning av ett par barnsagor vi har fått gestalta. Vi började hela processen med att sitta i smågrupper och en efter en plocka upp ett bildkort och sedan improvisera fram en saga, för att sedan nästa person ska ta ett kort och fortsätta sagan. Sedan skulle vi få ihop det här till en liten föreställning. I min grupp handlade sagan om en kung och hans jakt på rikedomar, men istället fann han vänskap i den magiska floden och näcken som vaktade den. Riktigt flummigt, men roligast av allt var ju att se de andra grupperna. De är så roliga och talangfulla och jag ser riktigt fram emot att se hur långt vi kan gå, allihop. Och om två veckor sätter vi igång med ett ordentligt barnprojekt, och då ska vi ut och uppträda inför barn. Spännande! Men det berättar jag mer om när det är, för jag vet inte mer själv.

Just nu har jag en liten håltimme, så jag sitter på rummet och varvar ner lite. Hade balett imorse också. Och till min egen förvåning är det riktigt roligt. Väldigt svårt, men roligt! Hade aldrig sett mig själv som en balettdansös, men tänk vad man kan överraska sig själv. Och tänk så mycket mer man borde tro på sig själv. Människan är fantastisk. Faktiskt.

Nu blir det nog en kopp te och lite lugn och ro innan ännu ett danspass. Tjohej så länge!

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com