Mån 23 april

2012-04-23 @ 17:57:07
Hej och hå! 

Jag har inte skrivit på nån vecka, men det är förståeligt tycker jag. För i onsdags efter lunch klämde jag och fyra andra tjejer i min klass in oss i en bil och började köra norrut, på väg mot en audition i Umeå. På vägen stannade vi i Stockholm, så jag sov en kväll hemma innan vi fortsatte på tordag morgon. Under dagen nådde vi Umeå, där vi tog in på vårt vandrarhem med flera andra av våra klasskamrater, som åkt i en annan bil (sammanlagt var vi 17 st från min klass och en tjej från teaterklassen), gick ut och åt för att sedan gå och lägga oss och göra oss i ordning för morgondagen. 

Fredag; Vi kliver upp, knatar iväg till en lokal där vi ska ha audition. Dagen består av en väldigt lång väntan, nervositet och prat med nuvarande elever på skolan. Kan ju då säga att linjen kallas Musikalakademien, och är en del av Strömbäcks Folkhögskola, som ligger ca 2 mil utanför Umeå. Hur som, vänta vänta vänta, för att runt fem tiden på eftermiddagen få göra min audition som består av att jag framför en monolog och en sång. Jag tyckte jag gjorde ett bra jobb och jag kände mig nöjd. Sedan far vi ut till skolan i sig, där vi har boende för helgen. Sedan börjar ännu mer väntan. Vi väntar på listan som berättar vilka som gått vidare till lördagen och söndagen. Vi vankar av och an, och trötta som vi är vill vi bara sova. Kvart över tolv på natten kommer listan. 29 stycken sökande gick vidare, åtta av dem var från klassen. Och jag var en dem! Så det var bums i säng för min del. 

Lördag; Upp igen, för att ha fortsatt audition hela dagen. Vi började med dansprov, som var bland det roligaste jag gjort. Detta följdes senare av teaterprov i grupp, och ensembleprov med en låt vi fått dagen innan och övat på tills öronen blödde ungefär. Det gick bra, men mest av allt var allting så himla roligt. Det kändes inte ens som en audition, det kändes mer som en gigantisk masterclass. 

Söndag; Söndagen bestod av endast intervjuer, så jag övade och väntade tills det var min tur vid strax före elva på förmiddagen. Då gick jag in till min intervju där jag även fick framföra ytterligare en sång och en monolog. Sedan var jag klar för nu, så vi packade ihop, satte oss i bilen och körde iväg igen. Även på vägen hem stannade vi i Stockholm, och tidigt imorse fortsatte vi så vi var i Markaryd lagom till lunch. 

Jag kan allt som allt säga att jag är helnöjd. Jag gjorde allt jag kunde, jag tycker att jag gjorde det ganska bra och jag hade så himla roligt. Jag fick en väldigt go magkänsla av allting, och jag kan verkligen tänka mig att gå på Strömbäck. Det var en otroligt mysig skola, personalen och lärarna verkade fantastiska och naturen var underbar, trots snö. Men nu ligger det i deras händer att besluta huruvida jag kommer in eller inte. Och det kommer jag inte få reda på förrän i juni, så det är bara att vänta. 

Men under tiden har jag ju tre auditions till, så jag har ju att göra. Och faktum är att en är redan nu på fredag. Det är till Performing Arts School (PAS) i Göteborg. Och även där går man vidare från dag till dag. Så jag ska bara ladda om, köra järnet här i skolan, och öva så mycket jag kan, sedan åka dit och göra allt jag kan. Så alla ni som håller tummarna, kan ju hålla dem fram till midsommar. För det är inte förrän då jag inte längre har några auditions. 

Puss!

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com