Sön 11 mars

2012-03-11 @ 17:10:07
Idag har varit en väldigt slapp och produktiv dag på samma gång. Jag har fått en del gjort, men jag har gjort en massa annat emellan, som jag kanske hade kunnat strunta i. Men man behöver ju inte överdriva hela tiden. 

Jag vaknade klockan åtta i morse visste där och då att jag inte skulle kunna somna om, även om jag försökte. Men jag orkade dock inte gå upp, så jag tryckte igång en film jag inte hade lyckats se klart på igår. The Switch, med Jennifer Aniston och Jason Bateman. Riktigt mysig film, precis i min smak. När den sedan var klar gick jag upp och åt frukost, för att sedan städa mitt rum, äta lunch, gå upp till dansalen och dansa både balett och jazz. Vilket var vilket välbehövt. Och medan jag dansade kom jag även till en insikt. 
Jag håller nämligen på att fixa ansökningar till skolor och så, till hösten. Och de skolor jag sökt hittills är endast musikalutbildningar (kan passa på att berätta att jag ska söka Performing Art School i Göteborg, Balettakademien i Göteborg, Musikalakademien på Strömbäcks Folkhögskola (Umeå) samt Musikteaterskolan i Bjärnum). Men jag har även velat väldigt mycket fram och tillbaka huruvida jag ska söka endast musikutbildningar och fokusera på sången. Men då har frågan varit hur mycket jag kommer att sakna dansen och teatern. Så jag har funderat på hur mycket energi och pengar jag vill spendera på att söka skolor jag i slutändan inte vill gå på. Och idag, när jag stod i danssalen insåg jag att jag har det ju så bra här. Jag känner mig lyckligast i världen, och det är för att jag är omgiven av fantastiska människor, men inte minst för att jag får göra det jag vill. Och det jag vill är ju hela paketet - sång, dans, teater. Jag skulle sakna det hela för mycket om jag bara ägnade mig åt en sak. Så jag har beslutat mig för att strunta i sångutbildningar och satsa helhjärtat på musikal och showande. Och det är skönt att ha kommit till det beslutet, jag har verkligen haft ångest. 

Men hur som helst, efter denna härliga insikt gick jag ner till köket igen, fikade lite med de få som var, duschade, handlade, skrev lite personliga brev till mina ansökningar, och nu tog jag en liten paus, men ska snart fortsätta sammanställa mina ansökningar. Det ska bli så spännande att se vart alla hamnar till hösten, vart Jag hamnar till hösten. Jag vet inte ens vad jag ska göra efter 1 juni. Mitt liv sträcker sig fram till och med 1 juni, sen kan jag befinna mig var som helst och göra vad som helst. Känns skitläskigt och skönt och spännande på samma gång. Men livet är nu, och äntligen känner jag att jag lever. 

Och för alla er som inte vet det så är jag kär också (cliffhanger...!!!). 

Puss! ;)

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com