Första advent

2008-11-30 @ 22:03:11
Trevligt första advent på er! Nu är det bara tre och en halv vecka kvar till julafton. Vad har ni för planer? Har ni massor att göra, ska ni bort över jul?

Jag själv kommer bara vara hemma i jul. Har varit de sista åren, varför då bryta på "traditionerna"? Skittråkig tadition om man frågar mig! Samma sak varje jul. Men jag och min kära syster har sagt ifrån. Visst ska vi vara hemma, men vi ska göra det på vårt sätt, se till att det faktiskt blir julstämning i huset, inte bara på grund av pyntet.

Idag har jag i vilket fall som helst bakat. Pyntat. Fixat. Jag borde ha pluggat, men jag orkade verkligen inte. Jag vet inte om jag för en gångs skull mår bra, eller inte, men jag sover jättemycket. DJUPT sover jag också. I flera år har jag sovit ganska lite, haft svårt att sova, vaknat lätt mitt i natten och sovit kanske 4-5 timmar per natt. Visst sover jag längre på helgen, men aldrig djupt. Nu sover jag riktigt DJUPT. Det går ganska fort att somna, och jag sover hela natten riktigt gött, till klockan ringer. Det har inte hänt sedan jag var... tolv år kanske. Så det känns konstigt. Igår tog det lång tid att somna igår och det var jättejobbigt! Men sen insåg jag att jag låg så jämnt förr. Så vad har hänt undrar jag? Jag klagar inte, sömn är alltid uppskattat. Men det blir ju lite jobbigt att komma upp ur sängen på morgnarna, haha.

På tal om det borde jag gå och lägga mig snart. Jag har ju varit sjuk, men imorgon bär det av till skolan. Men jag lär väl vara vaken ett tag till. Om jag inte faktiskt tar mig i kragen och lägger mig. Men jag konverserar med trevligt internetfolk, så jag lär väl fastna.

Men hur som.. Trevlig första advent :)


Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com