Respektlösa samhälle!

2009-02-16 @ 22:06:35
Varför rånar man en kyrka? Varför bestjäl man folk på något som gör en aningen gladare? Och Hur lyckas man göra det mitt i Stockholms innerstad, med 1000 personer på andra sidan väggen?

Det är just det som hänt. Kören, som jag längtat så himla mycket efter, började äntligen idag. Jag åkte dit, glad. Jag gick in, glad. Jag sjöng tillsammans med runt tusen personer till, var glad. Skulle precis till att sluta och lämna salen, fortsätta dagen som varit helt underbar. Då rusar pastorn upp på scenen och berättat för oss att de stackarna som suttit i receptionen blivit rånade. Receptionen är avspärrad och vi kan inte bara springa ut.

Låt mig förklara lite; Kören jag går på, är en kör där alla kan komma och bara sjunga. Man behöver inte vara bra, ha erfarenhet eller någonting sånt. Man kommer för att man tycker det är sjukt kul att sjunga, för att få känna lite glädje tillsammans med hundratals andra människor. Visst, det kostar lite, men det gör allt nuförtiden. Vi har en otrolig tillgång till vatten, och man kan inte ens få ett glas vatten på stan under en stekhet sommar dag. Stan ska hållar ren, men det kostar att gå på toa på något offentligt ställe. Om femton år kommer det tamefan kosta att korsa gatan.

Hur som helst, det är säsongsstart på kören, folk betalar för sina klippkort (och kören hyr in sig i kyrkan tio måndagar per halvår, och har därför ingen kortbetalning = massa kontanter). Och då är det någon eller några människor som har bestämt sig för att råna dessa glädjespridare till människor! De kliver in, beväpnade och maskerade, i en kyrka i Stockholms innerstad, med tusen pers skrålandes på andra sidan väggen, och rånar kyrkan.

VAR ÄR SKAMMEN? Var är det sunda förnuftet, respekten? Var är ärligheten och tapperheten? Var är människorna egentligen? Var är världen vi borde leva i?

Skriv nåt fint
Skrevs av: Linda

FAN VAD ARG JAG BLIR!!!!

2009-02-17 @ 01:34:47
URL: http://blogglund.blogg.se/
Skrevs av: Julia

Så jävla respektlöst. Vem i hela världen får för sig att råna en kyrka?! Skaffa ett jobb, tjäna pengar HEDERLIGT! fy fan. Nu blev jag sur.

2009-02-17 @ 09:15:05
URL: http://littlemissintresting.blogg.se/
Skrevs av: Katinka

men usch, fy fan va hemskt, ja hade typ blivit värsta rädd om ja varit du :O

2009-02-17 @ 17:53:10

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com