Bakning, musik och fotografier

2010-11-15 @ 16:59:15
Först och främst; mina tekakor!



Receptet kommer från kokboken Vår Kokbok, en fin liten sak som jag använder alldeles för sällan. Det är ett standardrecept, men de blev himla goda tycker jag. Så får ni lust att baka tekakor någon gång så säg till, hehe.

Och nu verkar elektroniken i hemmet fungera som det ska. Kan nästan känna mig nöjd hemma. Jag var till och med på IKEA med mamma och pappa igår. Det blev så klart lite småsaker som jag egentligen inte behöver, men inte kan låta bli att köpa (t ex lite ljus, ljusstakar, en lampa (en likadan som en jag köpte för ett tag sen, men råkade ta sönder kort därefter), lakan, tavelramar). Men det jag var på jakt efter var ett stycke vägghylla, och efter väldigt lång tids upprepande att "jag ska skaffa en vägghylla!" så har jag faktiskt skaffat en vägghylla! Nu ska jag bara ta hjälp av pappa och få upp den på väggen, sen ska det nog bli finemang.
Dessutom svängde vi förbi Bauhaus, och där hittade jag helt underbart fin adventsstjärna att ha i fönstret. Det är nästan så jag vill sätta upp den nu, men jag ska försöka behärska mig till första advent.

Och jag har insett att jag totalt ignorerat och näst intill misshandlat min röst på sistone. Har inte alls samma koll på stämman som jag hade innan, ingen uthållighet och styrka i rösten ALLS. Det gör mig ganska irriterad på mig själv. Men jag ska försöka ta tag i det, och ta hand om min allra käraste tillgång.

Och nu när allt verkar fungera hyfsat bra här hemma, mobiler, datorer, internet så har jag passat på att lägga över lite bilder från telefonen (som fungerar som min kamera likaså). Och jag har kommit på att jag ska försöka sätta upp lite tavlor i mitt rum, endast av bilder jag själv tagit. Och där ibland ska jag ta fyra lite större bilder, en från varje årstid på året, och sätta upp. Tror ni det kan vara en bra idé?

Hur som helst, jag slänger upp lite smakprov av de bilder jag tagit på sistone. Ni får gärna lämna en liten kommentar ^^



Hörs och känns!
<3

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com