Sön 4 december

2011-12-04 @ 22:54:16
Först och främst: Grattis till mina fina vänner Simone och Linnéa som fyller år idag! Puss på er!


Sen kan jag fortsätta med att säga att jag vet att jag är lite småkass på att uppdatera nuförtiden. Men det är mest för att det händer inte så mycket nytt och spännande. Dessutom är jag bara så trött hela tiden, så jag orkar inte riktigt. Hela denna veckan som gått har bara varit jättejobbig. Jag har varit så trött, och vi har övat så himla mycket till vår Vinterrevy, så jag har typ bara övat och sovit känns det som. I torsdags hade jag en 12 timmar lång skoldag. Snacka om att bli slut! 

Förutom det så blir jag så himla lätt höst- och vinterdeppig, så det här mörkret är ju inte alls uppiggande för fem öre. Så jag har varit ganska seg och opepp och mest suttit på mitt rum. Jag har ägnat mig åt origami och tv-serier. Väldigt intressant. 

Och som om inte det vore nog har jag haft så fruktansvärt ont i magen. Och efter nio år kan jag med enkelhet säga: Jag orkar inte mer. Så nu ska jag försöka ta tag i saken, och från och med imorgon ska jag försöka äta både gluten- och laktosfri kost,  för att se om jag även ska hålla mig borta från gluten. Och dessutom vara så stenhård jag bara kan. Herregud, hjälp mig.. Dels blir det en ganska stor omställning i  vanor och liknande, men dessutom är det inte helt lätt att kontrollera maten när jag får 2 av 3 måltider på dagen serverat i skolan. Men jag ska prata med mattanterna, och förhoppningsvis kan jag få glutenfri kost. För om det hjälper skulle det verkligen göra stor skillnad för mig. Innan har jag bara kunnat putta undan det, men med tanke på att allt jag gör är att röra mig så är det där med en icke fungerande mage inte längre ett alternativ för mig. 

Så önska mig lycka till, för från och med nu börjar ett förhoppningsvis hälsosammare steg i mitt liv!

Skriv nåt fint
Skrevs av: Katinka

Lycka till! Och snart ses vi! <3

2011-12-05 @ 18:16:05
URL: http://ninehundredmilesaway.blogg.se/

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com