Bra dag, idag.

2011-02-01 @ 16:59:32
Som vanligt när man (i detta fallet, Jag) ska plugga, så blir det så lätt att man gör något helt annat istället. Och det är precis vad som hänt idag. För idag har jag inte haft några lektioner, och tänkte därför att jag skulle sätta mig och läsa hemma. Men icke. Först skulle jag ju träna så klart, och det kan jag ju inte strunta i.
Precis som förra veckan tränade jag Ki Balans, och denna vecka kändes det nästan ännu bättre. Jag kunde riktigt känna hur jag såg två meter längre ut, för att jag fick så pass bättre hållning, efter 55 minuter avslappnande Qi Gong-stretchande träning. Och vid ett tillfälle blev jag nästan lite tagen av den där känslan av att ligga i ett rum med 75 främlingar, och bara tänka på andning och avslappning, och kroppen. Ganska häftigt, om man tänker på det. Härligt start på dagen blev det i alla fall.

Hur som haver, efter träningen, då skulle jag som sagt plugga. Men det slutade med att jag tittade på film, för att sedan sätta mig med gitarren och sjunga lite. Och som jag har sjungit! Jag tror träningen hjälpte en hel del, men vilken bredd och styrka jag hittade helt plötsligt! Och den har jag inte hittat på ett tag. Det känns underbart. Och peppad av min lycka började jag kolla efter musikal/musikteater-utbildningar till hösten. Men ord som intagningsprov och så vidare gav mig ångest. Så jag får tänka så här: tänka mindra, sjunga mera.

Det är ju det jag gör bäst!

Skriv nåt fint
Skrevs av: Simone

Åhh vad sugen jag blev på att prova på Ki Balans, det låter ju som en underbar träningsform! Så fort jag blivit frisk ska jag boka in ett pass :D. Om du skulle vilja gå tillsammans, är det bara att säga till vettu ;)

2011-02-01 @ 18:53:45
URL: http://nyfikenunderbar.blogspot.com/

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com