Mån 7 mars

2011-03-07 @ 13:19:26
19.00

Nej, jag kan inte koncentrera mig...

Hurrni! Jag vill ha det riktigt kul, mysigt och jättesomrigt på midsommar (ja, jag längtar..!). Men jag vet ännu inte hur och var och så vidare. Har ni inga idéer själva? Då vet ni vem ni kan höra av er till!

Gosh, så jag vill ha sommar, sol, värme, blomsterkrans i håret, fina och somriga klänningar, rosévin med jordgubbar, bara jordgubbar, midsommarstång, morgon-, förmiddag-, eftermiddag-, kväll- och nattbad. Ta mig till den svenska sommaren, nu på stört!



17.55

Nej, jag har inte pluggat. Men jag har däremot lagat riktigt god mat! Ni förstår, jag var så där ambitiös och gjorde min egen marinad att gosa in kyckligen i. Och jag kan erkänna att jag hade ingen aning om vad jag gjorde, för jag och marinad har aldrig bekantas oss förut. Men jag måste även erkänna att det blev riktigt lyckat. Mumma! Blev lite stolt över mig själv! Fast de gångerna jag har lagat godast mat är de gånger jag bara experimenterat mig fram. Och det är tydligen ett vinnande koncept. Till skillnad från min studieteknik... Hur som haver, mat går före, haha. Äta bör man, annars dör man.

Peace!



13.15

Nu har jag kommit hem, ska äta lunch, och sen plugga - vi får se hur det går. Men innan jag fokuserar, måste jag vara ofokuserad ett tag, haha. Och jag måste säga att 118 100 har en riktigt rolig sida, där man kan slumpa fram frågor folk har ställt. Och ibland hittar man väldigt flummiga och roliga saker. Så som denna:

Fråga: Varför är macke en sån brajjtorsk för?
Svar: Antagligen för att han nyttjar otillåtna preparat allt för mycket. Säg till honom att trappa ner. Mvh 118100.

Det underbara med det hela är ju att frågorna kan vara oseriösa, men svaren är så där seriösa, ibland nästan ironiskt seriösa. Och jag tycker det är helt otroligt underhållande.

Något annat som är underhållande är OLW's hemsida, där alla deras (underbart roliga) reklamfilmer ligger upp att skåda, nya som gamla. En klassiker är ju "Var ä' brudarna?" som jag citerar mer än ofta, och ingen verkar förstå hur roligt jag tycker att det är. Så ta en titt, skratta, minns!

Tjolahopp!

Skriv nåt fint
Skrevs av: Simone

Alltså, jag har gått och fryst hela jäkla dagen och ändå hade jag dunjackan på mig :/! Kan bara hålla med dig till 100%, nu får det ta å bli sommar för bövelen. Och jag säger bara västkusten (med de snyggaste goa killarna vi någonsin sett, haha)eller skärgården på midsommar, det finns inget bättre :D.

2011-03-07 @ 20:40:44
URL: http://saganomsimone.blogspot.com/

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com