Tors 17 november

2011-11-17 @ 23:14:12
I veckan har vi repat lucialåtar, och vi har börjat repetera inför Vinterrevyn. Och redan nu känns det väldigt bra, så jag tror att det kommer bli fantastiskt. Men jag är även säker på att vägen bli hård och svettig, och den kommer att kantas av irritation, tårar och panik. Men jag tror också att vi kommer ha the time of our lives och att det här är nåt jag kommer bära med mig hela vägen. Och det är här jag kommer lära känna min klasskamrater ännu mer, om det är möjligt. Fina grejor.

Kan även berätta att min klass och teaterklassen var iväg till Strömsnäsbruk (ca 15 minuter med bil från Markaryd) och tittade på 1 2 3 Schtunk, som är en clowngrupp som håller på med improvisationsteater. Bland annat var Lasse Beischer med, Lasse i Lasse & Morgon från Tippen, för er som minns. Och SOM jag blev glad när jag märkte det, för jag är ju ett så stort Tippen-fan, och de där två är ju några av mina idoler. Fantastiska underhållare.

Och den här föreställningen vi såg - oj oj oj! Jag har inte skrattat så mycket på länge. Det var så fantastiskt roligt, och även de andra två i gruppen, Josefine Andersson och Henri Kokko var helt otroliga. Vi har skrattat konstant i över två timmar. Man blir lite lätt slut, men det var värt det. Så om ni vill se riktigt underhållande improvisationsteater så ska ni definitivt se 1 2 3 Schtunk. Hade aldrig hört talas om dem innan och det tycker jag är synd, för det här  - det är underhållning!

Skriv nåt fint
Skrevs av: Anonym

Åh var Lasse med !!! shit vad kul och lite avis blir jag allt. Får nog spana in den där teatergruppen. Åh saknar att hänga å skratta med dig <3

2011-11-18 @ 16:15:24
URL: http://saganomsimone.blogspot.com
Skrevs av: Katinka

Jag älskar tippen!!!! Och av nån anledning känner jag igen 1 2 3 Schtunk, men har ingen aning om varför ;) Saknar dig massor! <3

2011-11-23 @ 23:28:10
URL: http://ninehundredmilesaway.blogg.se/

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com