Fre 15 juni

2012-06-15 @ 00:16:55
Här sitter jag och kan (fast jag tror snarare att det är Vill) inte sova. Ska dock försöka snart, ville bara skriva av mig lite.
Hur som, jag kom in i Bjärnum! Kom dock inte in i Umeå, men jag känner mig väldigt trygg och lugn med Bjärnum och jag är så oändligt taggad så det gör ingenting. Jag har verkligen börjat se så mycket fram emot Bjärnum att jag har svårt att peppa mig själv inför måndagens audition, då jag åker till Göteborg och söker Balettakademien. Jag tror inte jag kommer in där, men det är ändå spännande att åka dit, göra sitt bästa och se hur långt det räcker. Skulle jag mot förmodan komma in tackar jag verkligen inte nej, men jag tror faktiskt inte jag är redo för BA ännu. Och jag har accepterat det, trots att jag så gärna vill. Och därmed känns Bjärnum helt perfekt och jag ser fram emot att lära mig allt jag behöver för att kanske kunna komma in på PAS eller BA nästa år. Det känns helt enkelt riktigt bra. 

Har dessutom ordnat en lägenhet i Bjärnum redan. Har inte skrivit på kontrakt ännu, men det ska skickas hem till mig. Så jag har fått tag på en etta, ca 41 kvm på andra våningen i närheten av skolan. Känns så himla bra att ha det fixat redan. I vanliga fall vore det så typiskt mig att skjuta upp det till senare, nästan försent. Men inte denna gången! Och det känns bra. Jag hade kunnat bosätta mig med några klasskompisar, men jag kände vid närmare eftertanke att jag gärna ville ha något lite eget. Jag har ju faktiskt aldrig bott riktigt ensam, och jag kände att jag verkligen ville göra det och bara kunna komma hem till nåt som är bara mitt, där jag får ha saker där jag vill ha dem, där jag får inreda och röra mig hur jag vill och laga vilken mat jag vill och ha all plats bara för mig själv. Jag vill liksom slippa känna att jag stör någon eller tvärtom. Därför valde jag att bo själv. Men jag har inga planer på att vara ensam hela tiden, nej icke! Känner jag mig själv och mina vänner rätt kommer vi sitta mycket hos varandra och sjunga, mysa, dricka te och snacka skit. Ser riktigt fram emot det. Och dessutom, när jag går i Bjärnum kan jag med enkelhet ta mig till Markaryd och hälsa på de som är kvar där och se deras föreställningar och allt vad det är. 

Så ur all skit jag kände när jag kom hem (som fortfarande inte känns helt okej under alla dygnets timmar..) så kan jag ärligt ändå säga att idag har varit en bra dag, och jag har något riktigt kul att se fram emot.

Skriv nåt fint

Åsikt eller annan kommentar:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej!)

Hemsida:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com